Tijdens een circuittraining wordt een fullbodyschema doorlopen, waarbij je meerdere oefeningen voor het hele lichaam achter elkaar uitvoert. Ook werk je aan je conditie, omdat je aan het einde van elke oefening heel weinig rust inlast. Circuittraining heeft dus als doel om de kracht en het uithoudingsvermogen te vergroten. Dit is ideaal voor mensen die willen afvallen, maar ook voor hen die in spiermassa aan willen komen en zich fit willen voelen.

Vaak bestaat een circuittraining uit 9 tot 12 verschillende oefeningen die meerdere keren worden herhaald. Per oefening worden ongeveer tussen de acht en de twintig herhalingen uitgevoerd op een inspanning van 40 tot 60% van je maximale kracht (maximale kracht = gewicht waarmee je maximaal één herhaling kan uitvoeren). De herstelperiode van circuittraining is ongeveer 24-48 uur.

Voordelen van een circuittraining

  • Bij een circuittraining wordt het hele lichaam getraind => ideaal voor mensen die niet zo vaak kunnen sporten, maar toch het hele lichaam willen trainen
  • De spiergroepen worden bij circuittraining individueel belast => voordeel dat de spier sterker en groter wordt
  • Circuittraining is voor veel mensen een toegankelijke manier van trainen, omdat circuittraining geen strikt instapniveau heeft!
  • Een circuittraining is een super workout voor je algemene uithoudingsvermogen.
  • Het voordeel van een circuittraining is dat het in groepsverband is, waardoor je nieuwe mensen kan leren kennen en elkaar kan stimuleren om net dat beetje extra te geven.

Nadelen van een circuittraining

  • Circuittrainen is niet geschikt voor mensen die als doel hebben om hun (maximale) kracht te verhogen. Voor het verhogen van je (maximale) kracht is het beter om meer rust te nemen tussen de sets.
  • Circuittraining is niet geschikt voor gevorderden die als doel hebben om veel spiermassa aan te komen. Voor beginners is circuittraining een prima middel om spiermassa mee op te bouwen.
  • Sporters die specifiek hun uithoudingsvermogen willen vergroten, kunnen beter cardio gaan doen door bijvoorbeeld te gaan hardlopen.

Trainingsmoment en locatie

Elke zaterdag van 8u45-9u45

Linkhoutstraat 81 - 3560 Lummen

Prijzen

10 beurtenkaart: 80€ (3 maanden geldig)  
20 beurtenkaart : 140€  (6 maanden geldig)